راه استاد

نماز و فحشا

يكشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴ ق.ظ

کمترین مرتبه قبولی صلاة دوری از فحشا است که "إنَّ الصلاةَ تنهی عن الفحشاءِ و المنکر" از بالاترین مراتب قبولی رفتن به معراج است "الصلاة معراج المؤمن" که طلبه باید از این مرز بگذرد، و بالاتر از این مرز بگذرد، و بالاتر از معراج، رسیدن به لقاء است که خود مراتب بی نهایت دارد، که می شود "قُرَّةُ عینی فی الصلاة ".


 درک حقیقت نماز به مقدار  دوری از لغویات بستگی دارد، که وقتی این راه را شخص پیموده در مواقع خاص، عنایاتی به این خواص خواهد شد.

  • راه استاد...

قرة عینی

لغویات

نظرات (۲)

سلام دوست عزیز ... فقط همینو بهت بگم که اگه نمی دونی بدون :
استاد فرمودند اگر این کارا رو کنید نفرینتون می کنم ... حالا اگه دوست داری استاد نفرینت کنه که ادامه بده ... وگرنه من خودم هم سال قبل و ههم امسال دنبال این کارا بودم و لی استاد این رو فرمودند ...
پاسخ:
سلام عزیز دل.
ممنون از اینکه دغدغه پیدا کردی و به ما هشدار دادی .
چند دلیل برای انجام این امر وجود دارد .
1- استاد فرمودند اسم من را نبرید که ما هم نبردیم .
2- من تا به حال درباره ی نشر مطالب ایشان این مطلب را نشنیدم ولی درباره ی صوتشان شنیدم .
3- ما در ایام تابستان در مشهد این کار را میکردیم (نشر مطالب)(اگر خواستی سندش هم موجود است )
4- گاهی هم با اجازه ی استاد صوتشان در سایت مدرسه آمده که نشان میدهد با اجازه اشکال نداره .
تازه از کجا معلوم که ما اجازه نداریم ؟؟؟
راستی اگر اسمت رو هم تونظر خصوصی بگی خوشحال میشم .
یازهرا سلام الله علیها

ضمن عرض سلام و خسته نباشید

اولاً کارتان بسیار خوب، لازم و مفید است. با این کار می توانید مراجعین به استاد را اگر تازه واردند به این مطالب ارجاع بدهید و وقت استاد را برای بیان مطالب تازه تر و بالاتر باز کنید.

ثانیاً «الصلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر» یعنی نماز انسان را از گناه نهی می کند نه آن که هرکه نماز خواند، از گناه دور می شود. لطفا با مشورت استاد این را اصلاح کنید.

پاسخ:
سلام .ممنون از لطف شما.
بنده بعد از مطالعه ی نظر شما چند بار مطلب را خواندم و اصلا این حرف شما از صحبت ها فهمیده نمی شود .
باز هم بنده تامل میکنم و از شما هم میخوام باز مطالعه کنید .
اگر طور دیگر مطلبتان را بفرمایید تا من بفهمم ، ممنون میشوم .
یا زهرا سلام الله علیها
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
استاد نجفی درس اخلاق استاد نجفی امیر نجفی حجت الإسلام و المسلمین نجفی درس اخلاق مدرسه خاتم الأنبیا استاد اخلاق اخلاق علم اخلاق راه رسیدن به خدا عرفان مهدویت حدیث قرآن کتاب سنت امام زمان حضرت صاحب راه استاد استاد نکته های ناب اخلاقی نکته های اخلاقی